De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath}

Reageren...

Re: Re: Braille: kans op herkenning bij beschadiging

Volgens mij maak ik echt een domme fout maar kom niet aan het juiste antwoord, ik doe dus het volgende:

- I.p.v 1.15 gebruik ik het gemiddelde van 1,2 per gezin, dus:

(x-m)2 (x-m)2 · f
(0-1,2)2 = 1,44 1,44 x 50 = 72
(1-1,2)2 = 0,04 0,04 x 80 = 3,2
(2-1,2)2 = 0,64 0,64 x 60 = 38,4
(3-1,2)2 = 3,24 3,24 x 10 = 32,4
------
146

Dan doe ik 146 / n - 1 = 199 = 0,733668341 en daar trek ik de wortel uit, en kom ik op: 0,856544419, dus weer niet op 0,98.

Antwoord

Je hebt gelijk... Kennelijk is het toch 'echt' wel de bedoeling dat je '4' neemt in plaats van '3'. Uiteraard kan je dat berekenen. Je weet immers wat het gemiddelde is, dus kan je het 'gemiddelde' van de klasse '3 of meer' zelfs 'gewoon' berekenen! Toch? Als je 4 neemt kom je op een gemiddelde van 1,2 uit en als je dan daarmee de standaard deviatie uitrekent klopt het wel...

q40336img1.gif

Je moet er maar opkomen...

Gebruik dit formulier alleen om te reageren op de inhoud van de vraag en/of het antwoord hierboven. Voor het stellen van nieuwe vragen kan je gebruik maken van een vraag stellen in het menu aan de linker kant. Alvast bedankt!

Reactie:

Klik eerst in het tekstvlak voordat je deze knopjes en tekens gebruikt.
Pas op: onderstaande knopjes en speciale karakters werken niet bij ALLE browsers!


áâæàåãäßçéêèëíîìïñóôòøõöúûùüýÿ½¼¾£®©




$\mathbf{N}$ $\mathbf{Z}$ $\mathbf{Q}$ $\mathbf{R}$ $\mathbf{C}$
Categorie: Braille
Ik ben:
Naam:
Emailadres:
Datum:19-5-2024